Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Η μεγαλύτερη συγκέντρωση στην Άμφισσα ενάντια στο κλείσιμο και την υποβάθμιση των σχολείων της Φωκίδας

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η μεγαλύτερη συγκέντρωση που έχει πραγματοποιεί ποτέ τα τελευταία χρόνια στην Άμφισσα για την κατάργηση και την υποβάθμιση των σχολείων της Φωκίδας.
Το γεγονός ότι ο κόσμος κατεβαίνει στους δρόμους ενωμένος για να διεκδικήσει τα δικαιώματά του δίνει ένα αποστομωτικό μήνυμα σε όσους τον παρουσιάζουν με διαφορετικό τρόπο για να εξυπηρετήσουν τις σκοπιμότητές τους.
Η κοινωνία δηλώνει παρούσα ...
και αγωνίζεται , όσοι θέλουν να την εκφράσουν έχουν καθήκον να την ενώσουν και να την οδηγήσουν στην νίκη.
Η κινητοποίηση ήρθε ξαφνικά μετά την απροειδοποίητη απόφαση της κυβέρνησης να προτείνει την μείωση των θέσεων διδασκόντων στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία της χώρας και για ορισμένα να προτείνει το κλείσιμο τους.
Στην αρχή η Τοπική κοινότητα Ερατεινής και στην συνέχεια ο Δήμος Δωρίδας και όλα σχεδόν τα σχολεία της Φωκίδας σε μια απόφαση που βγήκε το απόγευμα της Δευτέρας καταδίκασαν την ενέργεια αυτή, που αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανα τάξη εξαφανίζει τα ειδικά μαθήματα και υποβάλει σε νέες ταλαιπωρίες και έξοδα τους μαθητές που εκδιώκονται από τα χωριά τους και σε ένα ξένο περιβάλλον καλούνται να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες εκπαίδευσης.
Τα 1000 άτομα που μαζεύτηκαν στην Άμφισσα από ολόκληρο τον νομό είναι μια παρακαταθήκη που δεν πρέπει να υποτιμήσουν όσοι έχουν την θέληση να μην επιτρέψουν την καταστροφή της ζωής τους.
Ενωμένη η κοινωνία δείχνει με κάθε ευκαιρία την διαθεσιμότητά της δεν πρέπει να την αφήσουμε να πάει χαμένη.
Αποστόλης Τσιάμης Φωκίδα






ΨΗΦΙΣΜΑ
Tων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων:
1ου Δημοτικού Σχολείου Ιτέας,
3ου Δημοτικού Σχολείου Ιτέας,
Δημοτικού Σχολείου Κίρρας,
Δημοτικού Σχολείου Δελφών,
1ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας,
2ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας
3ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας
4ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας
Δημοτικού Σχολείου Γραβιάς
Δημοτικού Σχολείου Χρισσού,
Δημοτικού Σχολείο Δεσφίνας
Δημοτικό Σχολείο Γαλαξιδίου
1ο Νηπιαγωγείο Ιτέας
 ΚΟΙΝ. :κ. Περιφερειακό Δ/ντή Α/θμιας Εκπ/σης Στερεάς Ελλάδας 
κ. Δ/ντή Π.Ε. Ν. Φωκίδας
κ. Βουλευτή Ν. Φωκίδας
κ. Αντιπεριφερειάρχη Ν. Φωκίδας
κ. Δήμαρχο Δελφών
Δημοτικές Ενότητες και Τοπικές
Κοινότητες Δ. Δελφών
Μ.Μ.Ε., έντυπα και ηλεκτρονικά

Δυο χρόνια μετά τις απαράδεκτες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων της Α/θμιας Εκπ/σης και παρά τις προφορικές και γραπτές διαβεβαιώσεις του Περιφερειακού Διευθυντή ότι δε θα υπάρξουν περαιτέρω καταργήσεις οργανικών θέσεων και άλλες ενέργειες που να υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, βρισκόμαστε σήμερα μπροστά στο ίδιο σκηνικό...

Το Υπουργείο με εγκύκλιό του προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης προσπαθεί και πάλι με το πρόσχημα της εξοικονόμησης χρημάτων να κάνει τα 12θέσια σχολεία 9θέσια, τα 9θέσια 6θέσια, τα 6θέσια 4θέσια κ.ο.κ και στοχεύει βέβαια και στην κατάργηση των σχολείων με λίγες οργανικές θέσεις. Δηλαδή ουσιαστικά καταργεί οργανικές θέσεις δασκάλων, στοιβάζει με λογιστικά κριτήρια μαθητές σε τάξεις άνω των 27 ατόμων αδιαφορώντας για τις ολέθριες συνέπειες που κάτι τέτοιο θα έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν ως τώρα υποστεί τις βαρύτατες συνέπειες της οικονομικής κρίσης και για μια ακόμη φορά στοχοποιούνται.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχθούμε άλλες επιθέσεις!
Τα τελευταία χρόνια τα σχολεία μας αντιμετωπίζουν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα (ελλιπής θέρμανση, κενές θέσεις δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, υποβάθμιση υλικοτεχνικής υποδομής κ.α.) τα οποία δυσκολεύουν το εκπαιδευτικό έργο και την ποιότητα της σχολικής ζωής των μαθητών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
· Καμία κατάργηση σχολικής μονάδας –τμήματος -οργανικής θέσης
· Ολιγομελή τμήματα μαθητών
· Διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις με την έναρξη της σχολικής χρονιάς (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, ειδικής αγωγής, γυμναστές κλπ) ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
· Πλήρης οικονομική ενίσχυση και χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να καλύπτονται οι λειτουργικές τους ανάγκες
· Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ακόμη και του πιο απομακρυσμένου χωριού

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΔΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΩΝ


ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ


Παρακαλούμε για την έγγραφη διατύπωση των θέσεών σας.
 Στο Υπ. Παιδείας το ψήφισμα του Δήμου Δωρίδος για τις μειώσεις οργανικών θέσεων στα σχολεία

Την ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής θα λάβει υπόψη το Υπουργείο Παιδείας πριν καταλήξει στο τελικό σχέδιο για την μείωση των οργανικών θέσεων, τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.

Αυτό διαβεβαίωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τον Αντιδήμαρχο του Δήμου Δωρίδος κ .Κώστα Αντωνόπουλο που την επισκέφτηκε, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο κ. Γιώργο Καπεντζώνη που δεν παρέστη στη συνάντηση λόγω σοβαρού κωλύματος που παρουσιάστηκε την τελευταία στιγμή.

Ο Αντιδήμαρχος παρέδωσε το σχετικό ομόφωνο ψήφισμα που εξέδωσε ο Δήμος για τις ανατροπές στη δομή των σχολείων του Δήμου και ανέλυσε διεξοδικά το ειδικό πρόβλημα της Δωρίδας, τόσο στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Αθανάσιο Κυριαζή, όσο και στη Διευθύντρια του Υφυπουργού κ. Θεόδωρου Παπαθεοδώρου (αρμόδιου για θέματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), κα Κυριακή Μαρίνου.

Ειδικότερα ο Αντιδήμαρχος τους επισήμανε ότι στο Δήμο Δωρίδος λόγω μορφολογίας του εδάφους και των μεγάλων αποστάσεων είναι αδύνατον να μετακινούνται τα μικρά παιδιά για μία και δύο ώρες ημερησίως .

Επίσης ανέφερε ότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργούν σχολεία κάνοντας μάθημα δύο-τρείς τάξεις μαζί λόγω μείωσης των οργανικών θέσεων, δημιουργώντας τμήματα των 30 και 40 παιδιών, όταν ο σχετικός Νόμος απαγορεύει την λειτουργία τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές.

Ακόμα πρέπει να λάβει υπόψη το Υπουργείο, επισήμανε ο κ. Αντωνόπουλος, την αναπτυξιακή δυναμική που έχει η περιοχή του Δήμου Δωρίδος και την εγκατάσταση νέων οικογενειών με μικρά παιδιά.

Τις θέσεις αυτές του Δήμου Δωρίδος έλαβαν σοβαρά υπόψη τα στελέχη του Υπουργείου, διευκρινίζοντας ότι δεν έχει παρθεί οριστικά καμία απόφαση, ενώ περιπτώσεις όπως της Δωρίδας θα εξετασθούν ειδικά με ιδιαίτερη προσοχή και σε συνεργασία με τους Περιφερειακούς Διευθυντές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση ως εκφραστή της τοπικής κοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου